חדש: מהדורה מעודכנת של "מסע קבוצתי" - ספר ההדרכה המקיף בישראל להנחיית קבוצות


דר' ירון זיו - מסע קבוצתי
תחום הנחיית הקבוצות הופך בשנים האחרונות להיות אחד מן המקצועות המבוקשים ביותר בתחומי מדעי ההתנהגות. מובילי תהליכים המתרחשים בתוך קבוצה, חייבים להיות אנשים מיומנים ומקצועיים ביותר המבינים את התהליכים הבין אישיים והתוך-אישיים המתרחשים בתוך העבודה בקבוצות.

העבודה בקבוצות משמשת כמעין מעבדת אימון לתרגול ולימוד מיומנויות תקשורת, ניהול, מנהיגות והובלת תהליכי שינוי. העולם המודרני במאה ה-21 נדרש להתמודד עם תהליכי הסתגלות והשתלבות מהירים ודורש רכישת מיומנויות חשובות אלו. תהליכים אלו אינם נערכים יותר על ידי הסברים פרונטליים, אלא על ידי התנסות ותרגול חוויתיים באמצעות עבודה קבוצתית. מנחי הקבוצות, מובילי התהליך ב"מעבדה" הקבוצתית, נדרשים לרכוש מיומנויות רבות אשר מחייבות ידע תיאורטי נרחב על הקבוצה והתהליכים המתרחשים בה, על שלבים בהתפתחות קבוצה, התנגדויות בתוך קבוצה ועוד.

ב- 2001 ד"ר ירון זיו ויעל בהרב כתבו את הספר "מסע קבוצתי" - הספר הראשון המקיף שנכתב בנושא בשפה העברית ומאז קנה לעצמו מעמד מאד מכובד בקהילת העוסקים במדעי ההתנהגות. הספר נכתב במטרה לספק את כל הידע הדרוש לאדם הפרטי להפוך למנחה קבוצות מקצוען ומיומן. בימים אלה יצאה המהדורה החדשה של הספר בה מוסיפים המחברים מידע חדש וחשוב הנחוץ למנחה הקבוצות המקצועי. בין הנושאים:

  • ניתוח תיאוריות להתבוננות על הקבוצה על פי מחקרים של פסיכולוגים ידועים כמו ויניקוט וקוהוט
  • דרכים לשימוש במיומנויות שונות בלתי מילוליות  עמקת התהליך בתוך הקבוצה כגון שימוש בתנועה, אמנות וקול
  • שימוש בהומור ככלי ושילוב בין אימון והנחייה בקבוצות

המהדורה המורחבת של הספר "מסע קבוצתי" מיועדת לכל מי שמתעתד להיות מנחה קבוצות מיומן ומקצוען וגם לכאלה שכבר פועלים בשטח, אך זקוקים לעדכונים בלתי פוסקים בתחום. מחברי הספר הם מנחי קבוצות ותיקים ומנוסים אשר במשך שנים רבות מכשירים מנחי קבוצות במסגרות שונות. ד"ר ירון זיו היה במשך שנים רבות מייסד ומנהל את התכנית להכשרת מנחי קבוצות במכללת "בית ברל" וכן נמנה עם צוות המנחים והמרצים בתכנית להכשרת מנחי קבוצות  במסגרת מכון "מעגלים" ליעוץ פסיכולוגי, הפועל על פי גישתו של אלפרד אדלר ובניהולה של ד"ר נירה כפיר. לצוות גם שייכת מיום הקמתו ד"ר יעל בהרב, שמנחה במשך שנים רבות את התחום של תהליכים בקבוצה, כחלק מתכנית ההכשרה הקיימת במכון.

תגובות

  1. ברצוני לרכוש את הספר המסע הקבוצתי, ואינני מוצאת אותו בשום חנות, מעבר לזה שהוא מעניין אותי, אני צריכה לקרוא אותו עבור עבודה ביעוץ, אני מחפשת אותו כבר זמן רב, וצריכה אותו די בדחיפות, אודה מאד אם תוכלו לסייע לי בדבר, בתודה שרי מן (תושבת ירושלים)
    smn54145@gmail.com

    השבמחק
  2. יש בספריה של מכון אדלר בכפר סבא.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חג החנוכה –היבטים פסיכולוגיים

ירון זיו - שלבים בקבוצה ע"פ ג'ראלד בנסון (1987)

ד"ר נירה כפיר - 4 העדיפויות כמציגות תפקיד פסיכולוגיה