דר' ירון זיו כותב על שילוב כלים אימוניים בעבודה קבוצתית

כותרת העל שמביאה אדם לבחור ולהשתתף בעבודה קבוצתית, ו/או יעוץ ו/או טיפול
פרטני מושתת על ההנחה שבסופו של תהליך תתורגם המודעות העצמית הנרכשת דרך
מסגרות אלו לידי יישום בחיי היומיום.

מאת: דר' ירון זיו


המשתתף בתוך קבוצה היה רוצה לחוש בשינוי מהותי וממשי אשר מתבטא במהלך
שגרת היומיום. הסיטואציה בה נרכשת מודעות קבוצתית אך איננה מיושמת בפועל דרך
שינוי התנהגותי מייצרת תסכול רב ותחושת אכזבה או כישלון.
הנחת המוצא הראשונית מניחה כי לאדם קיימים כלים מספיקים ליישם מודעות זו לשינוי
התנהגותי. התבוננות מעמיקה בתהליכי הנפש תראה שלא כך הדבר. מודעות לחוד ושינוי
לחוד. פער זה בין המודעות לשינוי הוביל ליצירת מקצוע חדש אשר מתרגם מודעות
לתוצאה, והוא מקצוע האימון האישי. תכליתו של האימון האישי, בהיותו ממוקד תוצאות,
דהיינו, ניתן למדידה ולהערכה מדוייקת ביישום תובנות ומראות.

(עוד מאמרים לקריאה-דר' ירון זיו)
אימון אישי עוסק מעט מאוד בעבר. הדגש הוא על ההווה והמטרה היא שיפור ההתנהגות
וההתנהלות של המתאמן בהווה ובניית העתיד.מכאן שתכליתו של האימון היא הצלחתו של
המתאמן בהתמודדות עם מצבים שהוא פוגש במציאות של חייו. מטרות האימון האישי לתת
ביד המתאמן "ארגז כלים" שיעזור לו לבצע בהצלחה את המשימות שנטל על עצמו כך שיגיע
לשינוי ולמימוש עצמי במסלולם ובמסגרת שהוא עצמו בחר לפעול בהם.
האימון האישי אינו תהליך אינסופי. מראש נקבעת לו מסגרת זמן, שהיא בערך שתים עשרה
פגישות אישיות עם המאמן. סוגי האימון הניתנים הם בתחום האישי, הבינאישי, במשפחה,
בקבילה וכן בתחום הקריירה והעיסוק של הבונה וכד'.


ירון זיו
לקריאת המשך הפוסט-ירון זיו
הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של דר' ירון זיו

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חג החנוכה –היבטים פסיכולוגיים

ירון זיו - שלבים בקבוצה ע"פ ג'ראלד בנסון (1987)

ד"ר נירה כפיר - 4 העדיפויות כמציגות תפקיד פסיכולוגיה